Vi pratar med varandra på riktigt

Har en liten fundering och undran. Varför kommenterar man sin sambos/särbos/äkta hälfts status på facebook? Okej nån gång ibland om man fått till något vitsigt, men knappt ens då. Man träffas ju trots allt rätt mycket ändå så då kan man väl prata med varandra istället och är det något väldigt viktigt som inte kan vänta till efter jobbet kan man väl ringa. Jobbar man ska man ju inte hänga på facebook hela tiden ändå...

Har en "vän" (sån där avlägsen som jag egentligen inte ens vet varför jag tackade ja till) som kommenterar och har långa diskussioner med sin sambo på facebook. Och det är inte så att det är några viktiga kommenterar, nej då, det kan handla om precis vad som helst. Bara idag var det två olika, som de båda skriver på samtidigt... en handlade om utvevad markis som var svår att få in och den andra om att sonen vaknade tidigt för att det var ljust ute.

Man får naturligtvis kommentera som man vill, men just den här varianten känns lite onödig. Om jag orkade och kunde skulle jag klippt och klistrat lite. Men det gör jag inte...


Kommentarer
Postat av: Fia

Du har nog rätt..

När jag och Peter bodde sambo 04 så avhandlade vi många ämnen på icq, mirc och ventrilo..när vi var sura på varandra mailade vi på lunarstorm...och ändå hade vi datorerna i samma rum och vi vet ju alla hur det förhållandet slutade... ;)

haha

2010-05-24 @ 20:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback