Tandläkaren

Idag har jag varit på en helt vanlig undersökning hos tandläkaren. Tycker de gör ungefär samma sak varje gång, men man vet aldrig vad det kostar. Det har förutom förra gången kostat runt 700 kr, men förra gången inte mer än 400. Vet inte riktigt varför, men det är ju bara att tacka och ta emot. Trodde det skulle bli något liknande den här gången. Oj, så förvånad man kan bli. 1375 kr! För lite pet på tänderna med en sån där vass sak, bort med lite tandsten och sen polering eller vad det nu är de gör det sista. Men, vi gjorde en extragrej, en jätteröntgenbild. Den kostade 480 kr såg jag sen. Det var det ingen som berättade. Vad är det för fel på de vanliga bilderna som ingår i de 680 kronorna som undersökningen kostar? För såna gjorde de också... Jaja, det var väl säkert bra. Hade jag vetat innan så kanske jag i alla fall hade ifrågasatt vad det är för extra bra med en sån bild.

Men nu ska jag inte dit på 1½ år och då hoppas jag vi återgår till 700 kr, för billigare verkar det ju inte bli.


Kommentarer
Postat av: Daniel

HERREGUD det e ju rena rama rånet!!!!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback