Så fel det kan bli

Jag lämnade ju som jag skrev bilen på service igår, och allt var väl frid och fröjd med det till slut. Lite tråkiga pengar såklart men nödvändigt ändå. Annars kan det ju bli ännu tråkigare pengar. När Marcus kom hem kollade han lite på papprena som jag fick med och sen tittade han i serviceboken. Det har vi inte gjort sen sist och då kollade vi nog inte så noga... Det var inte alls dags för service nu utan om 2000 mil. Mannen vi köpte bilen av för ett år sen hade inte servat bilen när det var dags så det var bland det första vi fick göra och då trodde ju i alla fall jag att när servicelampan släcks är den nollställd, men tydligen inte. Så när den tändes nu var det för att det är inprogrammerat i bilen att det ska vara service vid vissa mätarställningar, men eftersom den senaste blev så mycket senare så hamnade vi i ofas... 3200 kr som vi kunde haft roligare för alltså.
Nu är det 3000 mil till nästa service och så länge har vi nog inte kvar bilen. Men då börjar man ju fundera på om vi kommer ha kvar den 2000 mil till? Har vi inte det var det ju fruktansvärt onödigt... men, men, gjort är gjort och nästa gång servicelampan tänds så väntar vi...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback