Hur sparade vi?

Av nån underlig anledning kom jag att tänka på första gången jag såg ett usb-minne. Det var när jag läste internationell marknadsföring och det var dags för föredrag. De tyska grabbarna gick fram och tog fram en liten, liten sak som de satte i datorn och hade sen sin presentation... var lite impad men tänkte inte så mycket mer på det. Men nu kom jag att tänka på det och började då fundera på hur min high tech-grupp gjorde? Hur sparade vi våra arbeten och presentationer??? Vi gjorde ju trots allt en hel del. Vi brände garanterat inte någon skiva och även om det känns som stenåldern när man inte kände till usb-minnen så var det inte så länge sen, så disketter fanns nog faktiskt inte längre. Hur hur hur gjorde vi???

Fastnade såklart på det här och till slut kom jag på det. Vi sparade inte alls. Bara på den datorn vi skrev, sen skrev vi ut det vi skulle säga och fixade till snitsiga over head-bilder.

Tur att det bara var de tyska killarna som hade teknisk koll, för alla andra gjorde som vi, så vi var inte så stenålders ändå... Eller så var det så att det bara var de tyska grabbarna som gick in för presentationerna, de andra utbytesstudenterna ville hellre göra andra saker än att plugga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback