Första sovstunden för dagen

Alice har precis somnat. Första luren för dagen. Lite tidigt kan man ju tycka, men det beror ju helt på när man går upp. Igår bestämde jag mig för att inte amma på morgonen utan gå upp och göra gröt direkt. Förr eller senare måste jag ju så det är väl lika bra att ta tag i det. Hon har ändå inte somnat om de senaste dagarna som hon gjorde förut när jag gick upp och ammade. Hörde henne redan vid 5.30 men tänkte att jag väntar lite till och då tystnade det och både hon och jag somnade om. Sen hörde jag inget förrän 7!! Kors i taket. Då gick vi upp och dagen började på samma sätt som alltid. Gick hur bra som helst med gröt till henne och sen frukost till mig.

Nu var det alltså dags att sova igen och att inte amma dagtid går (peppar peppar) bara bättre och bättre. Nu somnar hon utan att gnälla alls mycket. Skönt det, för just nu var jag inte sugen på att gå ut och gå. Kanske blir en promenad i eftermiddag, för man måste ju faktiskt få lite frisk luft varje dag, och lite rörelse på fläsket skadar aldrig heller.

Men nu lutar det åt en kopp kaffe och en skorpa kanske? Beställde för övrigt en jättefin burk igår som jag ska ha mina kära skorpor i.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback