En annorlunda dag...

Imorse var jag och lämnade bilen på service. Tänkte gå en sväng till stan och sen upp till Karins lägenhet om det blev gnälligt eller dags för mat. När jag kom in till stan var jag lite småsvettig och samtidigt frusen eftersom vädret inte är det bästa idag. Hur blöt jag var insåg jag inte förrän jag kom in i hissen och såg mig i spegeln. Valde alltså att gå direkt till Karin och strunta i stan.

De skulle skicka ett sms när bilen var klar. Vid 14.30 orkade jag inte vänta längre så då traskade vi iväg igen. När jag kom dit var de precis klara så det var ju bra timing. Och rätt mycket tur för när jag gick ut igen och skulle åka hem hade det börjat blåsa massor och det kom ner mycket otrevligt snöblandat regn.

Men det blev ett par timmar hos Karin. Jag, Alice och tv:n. Två leksaker hade jag lyckats få med mig. De blev tråkiga rätt fort... men vi roade oss bäst vi kunde. Hade nog varit trevligare om Karin också varit hemma.

Nu är i alla fall bilen nyservad. Alltid något. Och vi har fått mycket frisk luft idag, jag och Alice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback