Lite för tidigt

05.48 är inte den ultimata tiden att vakna en söndag, men så blev det idag. Då hörde jag det första glädjetjutet... Väntade lite och tänkte att hon kanske somnar om. 05.51 gick jag in och satte upp Spöket Laban-mobilen. Den var skitrolig igår så den borde fungera ett tag. 06.15 fick ett par fåglar cp-ryck utanför och skränade som sjutton. Ungefär samtidigt blev mobilen lite tråkig. In igen och fixade lite med snuttefilten. Den var intressant ett par minuter. 06.24 gick jag upp och tog på mig, hämtade barn och ner och gjorde gröt. Sen var den dagen igång.

Förutsättningarna för att hon skulle sova länge var ju toppen. Somnade lite senare än vanligt igår kväll (runt 20 nån gång) och dörrar var stängda så det skulle vara mörkt så länge som möjligt, men sånt spelar tydligen ingen roll i lilla frökens värld. Så nu sitter vi här och filosoferar. För vad kan man annars göra tidigt en söndagsmorgon. Gäspa lite kanske...

Men vi kommer få sova nån gång i framtiden vi också. Tonåringar sover ju tills man väcker dem =)

Klicka för att visa Megabild! spöketlaban mobil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback