Putter på spisen

Maten står på spisen och puttrar och passar på att skriva om dagens kunskapsinsamlande.

Idag har jag nog inte lärt mig så jättemycket faktiskt... det har varit en allmänt seg men rörig dag.
Men jag har i alla fall lärt mig:

- trots att man inte ens behöver använda ordet en enda gång så kan man få in "såhär" (alternativt såhära...) i ett samtal på ett par minuter ca 30 gånger. Ja, jag satt framför ett par yngre tjejer på bussen hem.

- Anna fyller år den 28 oktober och är en hejare på att baka goda kakor. Det vet jag i och för sig inte eftersom jag inte åt någon, men när man lyssnade på alla andra i fikarummet (utom Eva) så lät det så i alla fall. Jag och Eva höll fast vid vårt pulvrande och tog en slät kopp svart kaffe och lite vatten till det.

Ja, för så är det. Det är dags för en omgång pulverkur igen. Att jag aldrig ger upp... icke! Här ska svältas i två veckor för att få ordning på matvanor igen. Det fungerar faktiskt väldigt bra efter varje gång, men sen ballar jag ur efter ett tag och så gör man om hela proceduren. Men det är ett effektivt sätt och det fungerar för mig så jag lär fortsätta....
så maten på spisen är inte till mig, utan till min älskade herre.

Ja, så mycket visare blev jag alltså inte idag, men det är en ny dag och nya tag imorgon.  Får se vad den dagen har att erbjuda. Nu ska det slappas i soffan resten av kvällen. Ska bara kolla riset först.

Gokväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback