Man lär sig något nytt varje dag

Nu är det dags att skriva lite här igen. Har som vanligt det senaste varit lite kass på det och jag kan ju inte lova att det blir bättre, men jag kan ju försöka. Kände i alla fall att jag skulle skriva något oviktigt och tidsfördrivande, men tänkte att det är väl inte många som kollar här längre. Men oj så förvånad man kan bli. Undrar vilka det är som håller koll på mig och dag ut och dag in väntar på ett nytt inlägg, för så verkar det faktiskt vara. Och det är ju jättekul eftersom jag aldrig har något vettigt att skriva utan skriver bara för skojs skull.

Tänkte faktiskt sno en idé av min kära syster. Hon skrev om saker hon lärde sig varje dag och det är ju lite intressant för även om det inte är rymdfortskning så lär man sig faktiskt en hel del varje dag om man bara tänker efter. Så idag börjar den spännande resan genom mitt oplanerade lärande. Håll till godo!

Idag har jag lärt mig:

- Ben svullnar under dagen. I alla fall om man står upp och jobbar. Stövlarna var mycket tightare när det var dags att gå hem än vad de var i morse.

- Furninova är sveriges mest framgångsrika tillverkare av soffor (japp, så är det, det lärde jag mig alldeles nyss)

- Det finns något som heter stamaktier och något som heter preferensaktier. Japp, det är dags för nyemission.

Det får nog vara nog för idag. Nu fryser jag lite, så jag ska krypa ner i soffan med en filt och tända lite ljus. Myspys...


Kommentarer
Postat av: Lillsyrran

Jaaaa, nu blev jag också inspirerad igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback