Flamenco

Ojojoj, dagen har bara börjat och jag har redan lärt mig massor. Mest om flamenco...kollade på nyhetsmorgon och världens bästa flamencodansare var där. Jag kan ju inte på något sätt påstå att jag är flamencoexpert, men det såg inte så jättesvårt ut. För att vara världens bästa menar jag.... mina improviserade danser tycker jag, med mitt otränade flamencoöga, ser ungefär lika snyggt ut...  Men för nån som kan var det säkert jättebra. Säkert väldigt förkoreograferat och precist, och hon blandade traditionellt med nytt. Det lärde jag mig också. Insåg också att en hel del av min spanska sitter kvar nånstans därinne ( i hjärnan alltså...)

Det har varit en spännande förmiddag vill jag påstå, och nu stundar snart bröllop i Lidköping så det kanske är dags att slita sig från datorn...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Om du visste hur svårt det är med flamenco. Man får så jävla ont i föterna och att klappa och stampa samtidigt är en konst i sig..... lovar (har testat)



Du hittar mig på ny adress nu dock bor jag kvar på östermalm ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback