Fasaner

Igår när vi kom hem från sigges, efter att ha storshoppat godis, svängde vi in på parkeringen och jag blev alldeles till mig. En fasan kom spatserande som om det vore den naturligaste saken i världen. Och det var det tydligen. Jag har aldrig sett en fasan så, utan trodde den hade rymt. Marcus blev jätteförvånad och skrattade hur mycket som helst åt mig när jag sa att jag bara sett såna på djurparker förut. Var tvungen att göra en undersökning här på jobbet och alla har sett fasaner livs levande i det fria... Jag trodde de levde i bur om man hade såna i Sverige, men icke. Tydligen finns de helt fria och välmående i Hentorp.
Marcus frågade om jag inte hört talas om fasanjakt, och det har jag ju. Fast inte så att jag har tänkt på det något. Rent spontant när han sa det, tänkte jag på engelska filmer när de jagar med hundar och hästar... så fel man kan ha.
Måste vara så att det inte finns några vilda fasaner i Karlsborg i alla fall. För 28 år, 2 månader och 19 dagar har det gått utan att jag sett någon.

 Så här såg han ut, helt oberörd...


Kommentarer
Postat av: Sofia

Han ville nog grilla =)

2008-05-12 @ 19:11:02
Postat av: Lillbruden

Haha syrran! Inte för att jag funderat så mkt på det, men har nog heller aldrig sett en... kanske pågår nån tjuvfasanjat i kbg el nåt... hmm.. lycka till med köket! pussa

2008-05-14 @ 19:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback