På plats

Nu är jag på plats på min nygamla arbetsplats i Tibro. Känns mycket bra att vara här och det känns inte alls som det var ett år sen sist. Men det var det. Ganska exakt faktiskt. Slutade här i februari förra året. Men nu är man tillbaka igen, och de säger att de tycker det känns rätt att jag är här igen. Hoppas de menar det =)

Alltid när man kommer till nytt kontor har man sådär lite att göra på morgonen, men man ska väl inte klaga. Snart börjar pappershögarna växa igen och den här gången ska jag ju vara här. Tidigare har man ju vetat att det varit 6 månader och sen vidare till nästa, men nu är det ju slut på det. Så idag är faktiskt första gången någonsin som jag börjar på ett "riktigt" jobb. Vill jag flytta på mig nu är det jag själv som får ta initiativ (om jag inte får sparken då...).

Igår bestämde jag mig vad jag ska göra med mitt hår, för att byta ämne helt. Eller bestämt och bestämt, jag vet fortfarande inte vad jag vill, men jag ska i alla fall beställa klipptid så jag gör något med det, för jag är trött på det som det är nu så oavsett om det blir något bra eller dåligt blir det något i alla fall. Ska se om vi kan komma fram till något bra ihop, jag och Michaela, men det lutar nog åt en lång page... Lika bra att kapa ordentligt så man får valuta för pengarna =)

Sen är ju den stora frågan om jag ska fortsätta lägga massa pengar på mina naglar eller om jag ska lugna mig lite med dem. Man kan ju alltid göra nya, men frågan är om det inte ska få vänta lite.

Nu börjar det sakta men säkert närma sig fikadags. Sen jag kom hit kl 8 har jag fått ordning på datorn och skrivare, skaffat mig en telefon, lyckats lista ut vilket nummer det är till telefonen, läst tidningen och pratat med alla mina kollegor. Mjukstart är bra har jag hört!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback