Ingen bra början, men det kunde varit värre

Imorse när jag såg mig själv i spegeln var synen värre än vanligt (man är ju inte riktigt sitt mest piffiga jag när man precis släpat sig upp ur sängen). Har fått nån stor, knallröd finnliknande sak under ögat, på kindknotan. Den är egentligen inte alls stor, men den lyste så i mitt bleka ansikte att man inte såg mycket annat än den. Sminka över var inte det lättaste heller, men nu har jag nog fått till ett någorlunda okej kamouflage. I övrigt fortsatte morgonen på samma sätt som alltid.

När jag kom hit till jobbet kände jag att jag behövde en kopp kaffe så det hämtade jag. Vet inte om jag redan skrivit det, men här i Tibro har de riktigt gott automatkaffe till skillnad mot alla andra kontor. Malde mitt kaffe och pratade lite med Monica. Vände mig om och skulle gå till min plats och då kom Eva farande och skrämde mer eller mindre skiten ur mig. Inte så att hon gjorde något direkt men jag var inte riktigt på min vakt så jag viftade till med kaffekoppen så kaffet skvalpade ordentligt. Det mesta stannade kvar i koppen men en del flög ut. Ingen större fara alltså, men i min positiva värld kunde ju dagen börjat bättre.

Måste förresten berätta om en lite smålustig händelse som inträffade igår på busstationen i Tibro. Inte heller detta är någon himlastormande nyhet eller jättekul, men roade mig lite.
När jag stod och väntade på bussen kom det en yngling cyklande och sladdade in vid cykelstället. Tyckte han såg lite konstig ut, men kom inte riktigt på varför direkt. Men när jag gick på bussen bakom honom insåg jag varför. Han hade världens jättelager brunkräm. Ingen lätt foundation som smälter ihop med huden och jämnar ut utan ett riktigt lager som man skulle kunna skrapa med nageln i så skulle det bli en stor reva. Vid öronen och halsen var det en ordentlig skillnad i färg och den färgen han hade i ansiktet var inte riktigt naturlig utan mer åt det rosabruna hållet. Det såg verkligen jättehemskt ut. Nästan så jag ville hugga tag i honom och fråga om jag fick visa honom Mary Kays foundation och kanske hjälpa honom hitta en mer passande färg. Men det gjorde jag ju inte så klart. Han var väl kanske 15-16 nånting och jag tror inte han skulle uppskattat min hjälp. Han växer väl till sig han också. Ful frisyr hade han också förresten, men den kanske är trendig nu, vad vet jag? Vet bara att jag själv kommer skaffa mig en extremt trendig tjejvariant på fredag, om allt går enligt planerna.

Nu måste jag nog byta kaffe för det hade blivit lite kallt och då var det inte lika gott.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Ha ha....vilken härlig dag ;)
Den där killen med brunkrämen skulle man velat se ha ha.....

Är det fortfarande fel header du ser? Kan vara nått med nån cookie kanske. Här ser jag den nya iaf.

Ha en bättre fortsättning då...

Ulle

Postat av: Anonym

Vad konstigt....... testa att rensa cash minnet om du har tid, annars vet jag inte vad jag kan ha gjort för galet......

Ulle

2008-03-05 @ 10:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback