Dofter

Nu är det fart på inläggen må jag säga, men jag kände att jag var tvungen att fortsätta med ett till när jag ändå var inne på min näsa. Insåg nämligen precis att jag inte har känt några dofter på länge. Utom vissa, extremt starka, som en dam här på banken igår som måste tagit sin morgondusch i gammal tantparfym istället för vatten, och nu smyger det in någonting i den ena täppta näsborren som påminner om gammal bok. Väldigt svagt och bara om jag andas sakta (annars får jag andnöd och måste andas med munnen...). Men annars har jag haft en väldigt doftfri tillvaro. Kanske därför en del saker smakar lite märkligt. Kaffet här på banken till exempel, som jag lovordat så, smakar vidrigt tillsammans med min förkylning. Tandkräm är inte heller det godaste just nu och då inser man ju att det är något fel. Tandkräm ska ju vara fräscht och kaffet var ju gott för två veckor sen så det borde vara det fortfarande...

Dags att återgå till jobbet...

Kommentarer
Postat av: Ängeln

När jag är så där täppt och eländig brukar mina smaklökar dumma sig ordentligt. Sånt jag tycker om smakar skit och sånt som är äckligt smakar gott.
Vissa lukter försvinner helt medans andra förstärks.

Ulle

Postat av: Sofia

Du kan få ett boysenbär-ljus av mig, så ska du se att d sätter fart på din näsa... ;)

2008-03-18 @ 21:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback