Tapeter och mat

Idag skulle det shoppas tapeter efter jobbet och det blev som jag skrev om tidigare. De fanns inte på lager, så det fick bli en annan istället. Men det gör inget, för den var också jättefin. Brun och fin, som allt annat i vårt hem =). Den tapeten vi tittat på hemma, kommer hamna i köket när vi gör om där om ett litet tag. Den kommer bli skitsnygg där så det var nästan tur att den inte fanns idag.

Har städat i ordning i källaren. Burit bort allt gammalt skräp och dammsugit ordentligt på både golv och väggar. Marcus var duktig och gjorde mest. Jag lagade mat under tiden. Matlagningslusten är fortfarande kvar. Det är kul. Gjorde canneloni med tre olika fyllningar. En med köttfärs, en med kycklingröra och en med blandade ostar (mozzarella, feta, getost....) och täckte allt med min tomatsås och in i ungen 30 min. Blev faktiskt riktigt gott. Åt en av varje och blev precis proppmätt! Magen har nog dragit ihop sig lite och det tackar jag för.

Imorgon ska lördagens standardmat i Ryd tillagas här istället. Spännande. Fast köttfärssås och spagetti har jag ju lagat förr och det är ju inte svårare att laga till många än vad det är att laga till en så det blir nog bra.

Marcus har köpt godis ikväll och jag är så imponerad för det stör mig fortfarande inte ett dugg. Trodde det skulle bli svårare att låta bli sånt där när jag började med mat, men nu är jag ju så mätt så nu behövs inget. Fast förut har det ju alltid varit gott med en liten chokladbit efter maten. Konstigt allt det här. Men bra!

Kommentarer
Postat av: Ängelrika

klart vi kommer när det är gratis mat....vilken fråga ;)
Vilken tid??
Ulle

Postat av: Ängelrika

Glömde be er om att stoppa ner extra mycket vitlök!!!!

2008-01-18 @ 22:32:22
Postat av: Ängelrika

Då kommer vi i tid......
Axel ska ha två skedar att välja på och glöm inte svärfars specialsås.

2008-01-18 @ 22:46:18
Postat av: Sofia

Näää ingen vitlök *pekar uppåt* ;-)

HAHAHA....."en av varje".. fan du äter ju som en myra ju!

2008-01-18 @ 22:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback