Gårdagen

Började gårdagen med att få lite lite sovmorgon, eftersom jag och Anna skulle vara på högskolan hela dagen. Kom till kontoret i Skövde vid 8 och som vanligt var det lite lätt kaos med allt, men det ordnade sig. Banken öppnade för övrigt 6 på morgonen och det var inte jättemycket action på kontoret när vi kom dit.
Vi fick i alla fall ihop alla saker och tog bankbilen till högskolan. Mycket trevlig liten bil. Toyota Auris som inte alls är särskilt gammal. Jätterolig att köra! Synd att vi inte skulle längre.
Eftersom det var vårstart var det inte ens i närheten av lika mycket folk som det brukar vara på hösten. Men det var en liten studentmässa i alla fall så lite folk var det. Satt där till 15 och sen tillbaka till kontoret med alla saker och fixa alla betalningar vi tagit emot.

Efter arbetsdagen åkte jag och tittade på tapeter. Jag och herrn kom överens om att jag skulle åka dit och titta och ta med tre olika prover hem, så fick han välja av de tre. En ratades direkt och de andra två är likadana fast olika färg så vi får se vilken han bestämmer sig för. Jag tycker båda är jättefina! På lördag ska det ju tapetseras, men igår slog det mig att tänk om de inte har just den sorten på lager... vad gör vi då. Fast av alla tapeter de har prover på så har de ju bara en liten del uppställda i affären och då kan man ju tycka att det borde vara de som de har i lager. Det återstår att se.

Åkte sen en sväng till coop och handlade, när jag ändå var i de trakterna. Botaniserade i hyllor som jag aldrig varit förut och handlade saker som jag knappt kan uttala... fast först hamnade jag fel och stod och letade på den arabiska hyllan. Där fanns inte det jag letade efter. Tror jag inte i alla fall. Det stod på arabiska, och det är ju inte direkt mitt förstaspråk. Så ikväll ska det lagas spännande mat... tror jag.. om jag inte fegar ur och kör på ett säkert kort. Kycklingen är inhandlad i alla fall.

På kvällen var det dags för handboll. Country mot Torslanda. Sist gick det inte sååå bra. Enda laget country förlorat mot, och i början av matchen verkade det inte gå bättre. Låg under 0-4, och det verkade vara mycket nerver inblandade. Men sen släppte det och Country dominerade resten av matchen. Min älskling var grym i målet!
Så det var en mycket trevlig avslutning på dagen.

Nu ska jag väl ta och börja jobba lite. Vi ska ha morgonmöte så fort klockan blir 9 (tre minuter kvar) så vi kan stänga dörrarna. Har ju öppet mellan 6 och 9 nu ett par dagar...


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad skulle du laga för något som kunde funnits på den arabiska hyllan?+ ;-)

2008-01-17 @ 12:33:21
Postat av: Ängeln

Hörde att han var grym i målet!!!! Kul!!

Hoppas kycklingen smakade.
Ulle

Postat av: Linda

Tack för du tittade in på min blogg....
Nu är jag hemma och tar en dag i taget...
Tar långggg tid med maten..eller drickandet...

2008-01-18 @ 11:07:51
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback