Det rullar på

Igår tog min mamma examen och hade avslutning i kyrkan. Hon sa upp sig från sitt bankjobb efter typ 100 år och började plugga till lärare. Nu är hon klar och har fått jobb och är hur nöjd som helst. Tänk om jag hade haft samma motivation som hon har haft när jag pluggade. Men jag hade ju så mycket annat viktigt att greja med. Sexmästeriet till exempel =). Och med tanke på det tycker jag var rätt duktig ändå som bara har 10 p kvar (som jag får se om jag tar, nu har jag ju jobb ändå...). Fast det kanske är skillnad på att börja plugga när man är 50 och 21... lite olika prioriteringar.
Efter kyrkan gick vi till Riviera och familjen åt. Jag tog en pepsi max. Var lite sugen på att äta där ett tag, men gjorde inte det och efter kändes det mycket bra. Äta kan jag göra nån annan gång =). Ett steg närmare favvojeansen!

Idag ska julen bort. Lär inte ta så lång tid eftersom jag inte är så mycket för pynt. Ska bli skönt att få undan i alla fall. Har nog aldrig haft kvar sakerna så länge som i år. Nu känns det skönt att vi inte tog fram julgranen, det får bli nästa år.

Dags att ta tag i saker och ting. Kanske till och med kan få lite gjort i källaren idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback