Julmat

Imorse när jag satt på bussen åkte vi förbi en reklampelare med Lidl-reklam om billig julmat. På bild var det massa prinskorv och då kände jag har suget efter julmat bara drog igång. Åh vad gott!
Visst har vi haft julfest med tillhörande julbord med jobbet, men det är verkligen inte samma sak som att äta julbordet hemma på julafton. Spelar ingen roll hur fin restaurang, hur många olika sorters sill och konstigheter de har, julmat är alltid godast hemma hos mor och far med hela tjocka släkten runt bordet.

När jag bodde i England tyckte de vi var konstiga i Sverige som åt så mycket konstigt på jul. Var tvungen att ta kort på julbordet och visa när jag kom tillbaka (inte bilden här nere dock, den hittade jag på google). Men jag tyckte ju de andra var konstiga. Särskilt tjecker eller polacker som åt karp och nån knepig potatisgratäng... fy vad tråkigt.

Har nog inte riktigt insett att det bara är en vecka kvar till julafton. Men min kropp verkar förstå, för det är segt att gå upp på morgonen nu. Kolsvart ute och den första tanken är att snart är det helg och sen är det bara två dagar till julledighet. Ska bli så skönt att bara vara ledig massa dagar. Har massa komp också så inte en enda semesterdag behöver gå åt. De stackarna som är kvar ska sparas.


Kommentarer
Postat av: Lillsyrran

I morgon kommer lillsyrran hem!!!!

2008-12-17 @ 12:41:46
Postat av: Lillsyrran igen

Tyvärr.. typ hälften lossnade efter ett tag, och jag ville inte gå med typ halva handen fina naglar, halva bortskavda i ett par veckor, så fick peta bort resten.. men du får gärna göra nya nån gång!! Jag var ju så fin i dem!! Ska förresten bjuda dig på Chailatte när jag kommer hem!!

Postat av: Pikegirl

Näe, jag har svårt för julbord. Det är så lite jag äter fast om det stod mellan karp och vanligt julbord så väljer jag..... julbordet SÅKLART!

2008-12-17 @ 18:46:42
URL: http://www.pikegirl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback