Facebook

Nån mer än jag som har insett hur mycket skvaller man får alldeles gratis bara man snokar lite på facebook =)? Var hemma över julen och tog en liten promenad med gamla barndomsgrannen. När vi kollade av läget i de gamla gemensamma kretsarna kom vi fram till att väldigt mycket vet vi bara på grund av att vi sett det på facebook. Särskilt sånt som handlar om gamla vänner som man inte har så mycket kontakt med längre, utom då på, just det, facebook.

Intressant fenomen...

Julen har varit toppen. Men för att inte tråka ut någon så kan jag berätta att det var som alla andra år. De som känner mig vet då hur jag firat och andra bryr sig nog inte. Traditionellt julfirande med hela tjocka släkten var det i alla fall.

Jag insåg ett par dagar innan jul när jag åt lunch med en vikarie på jobbet att jag kommer från och tillhör en riktig svenssonfamilj. Jag visste det väl innan också men när man hör om andra människors familjeförhållanden med syskon hit och dit, föräldrar i olika städer och inte kontakt med alla osv så inser man det ännu mer. Och jag måste erkänna att jag tycker det är toppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback