Alternativ julmat

Kollade precis min mail och hade fått något reklammail om alternativ julmat. När jag var i Göteborg i helgen fick jag en lapp av någon på stan som också handlade om alternativ julmat från Djurens rätt, eller djurens vänner, eller något sånt. Veganer var de i alla fall. Tror de på fullaste allvar att man ändrar sitt julbord för att man får en lapp med lite nya recept. På sin höjd kanske någon lägger till något om de tycker det ser gott ut, men jag tror inte någon skulle byta ut sin skinka, prinskorvar och köttbullar och allt annat som är sååå gott på julbordet och verkligen hör julen till. Julen är ju en helg som handlar om traditioner och maten är en stor del av den. Själv skulle jag aldrig vilja byta ut julmaten, och de som ändå tänkt bli veganer lagom till jul blir det nog ändå, utan små lappar från djurrättsaktivister eller mailförslag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback